اجرای قانون پایانه های فروشگاهی در جهت شفاف سازی اقتصاد کشور حرکت خواهد کرد

تعداد بازدید: 474
نویسنده خبر :
منبع :
13 1340 تیر

مشاور امور مالیاتی اتاق اصناف ایران گفت: اجرای قانون پایانه های فروشگاهی در جهت شفاف سازی اقتصاد کشور حرکت خواهد کرد.

به گزارش رسانه مالیاتی به نقل از خبرگزاری برنا محمدرضا جعفریان مشاور‌ امورمالیاتی اتاق اصناف تهران با بیان اینکه پایانه فروشگاهی یکی از قانون هایی است که در سال  ۹۸در مجلس شورای اسلامی تصویب شد، عنوان کرد: در آن مجلس به دولت 15ماه زمان داد که زیر ساخت اجرای این قانون را فراهم و تامین کند .

محمد رضا جعفریان با بیان اینکه امروز بالغ بر یک سال است که از مهلت تعیین شده توسط مجلس می گذارد،عنوان کرد: متاسفانه به دلایل متعدد زیر ساخت اجرای این قانون ایجاد ومحیا نشده بود.

وی با بیان اینکه اگر زیر ساخت این قانون محیا و فراهم شود این قانون در جهت شفاف سازی اقتصاد کشور حرکت خواهد کرد،عنوان کرد: اگر شفافیت نباشد، اقتصاد های زیر زمینی جلوی دیدگان همگان قرار خواهد گرفت.

مشاور‌مالیاتی اتاق اصناف ایران  گفت: برخی از صاحب نظران اقتصادی ومالیاتی ادعا می کنند  که  سالانه بالغ بر صد هزار میلیارد تومان  فرار مالیاتی رخ می دهد،که با اجرای این روش دیگر فرار مالیاتی  وجود نخواهیم داشت.

جعفریان با بیان اینکه  برای این قانون  مشوق ها و ضمانت های خوبی در نظر گرفته شده است ،اظهار  کرد: از مجوع قوانین این طرح قانون بسیار مدون و‌ خوبی طراحی و تدوین شده است.

وی ضمن لزوم آموزش و تدوین مودیان مالیاتی برای اجرای این طرح،اذعان کرد:  در همین راستا در حال حاضرمالیات دستگاه کارت خوان بر اساس بند میم جدول  ۱۲ قانون بودجه ۱۴۰۰  درآینده نه چندان دور عملیاتی خواهد شد.

وی با بیان اینکه لازم است در ابتدا با آموزش و اطلاع رسانی مودیان طرح را شفاف کرده و آنها را نسبت به مفاد آن آگاه کنیم،عنوان کرد: این امر سبب می شد که مقاوت و واکنش مودیان کمتر و با دولت همراه شوند.

جعفریان با بیان اینکه با اجرای صحیح و کامل  این طرح در ابتدا باید به مردم اعتماد کنیم،تصریح کرد: سپس سیستم نظارتی  را به صورت کامل عملیاتی و اجرایی کنیم.

وی افزود: سیستم نظارتی در کشور بسیار ضعیف بوده و یا حتی اصلا وجود ندارد، یا حداقل ما  تاکنون این سیستم را مشاهده نکرده‌ایم.

این مقام مسئول با بیان اینکه با حذف مقررات دست وپاگیر سازمان ها ونهادها این طرح اجرا خواهد شد، یاد آورشد: در نهاد ها و ارگان های تصمیم گیری و تصمیم سازی کشور بسیار زیاد بوده و هر کدام قانون های خود را دارند و برای اجرای کامل این طرح این قانون ها حتما باید حذف شود.

جعفریان افزود:تا این قوانین دست وپا گیر به طور کامل اصلاح و حذف نشوند مردم نمی توانند در اقتصاد  به صورت صحیحی حرکت کنند.

وی ضمن اشاره به قانون شفافیت، اظهار کرد: عملا این قانون با گذشت چندین سال هنوز اجرایی نشده و به نظر می رسد  دستگاههای اجرایی مخالف اجرایی قانون شفافیت هستند اگر خلاف این امر صادق است باید به مردم به درستی  اعلام کنند که چه باید کرد؟ 

این مقام مسئول با بیان اینکه نباید امر محرمانه در کشور وجود داشته باشد، اظهار کرد: به برخی از قوانین به دلیل عدم اجرایی شدن و شفاف سازی نقد و انتقاد وارد است در کشور قوانین تسهیل، شفافیت و غیره وجود دارد اما تا مادامی که به  قوانبن صورت صحیح عملیاتی و اجرایی نشود اقتصاد کشور هیچ تغییری نخواهد  کرد.

جعفریان بیان کرد: اقتصاد کشور روز به روز بیشتر از دیروز دچار چالش و بحران می شود وبه عبارتی سرمایه گذار اعتماد  به سرمایه گذاری به دلیل قوانین دست وپاگیر  نداشته و همین امر باعث می شود که اقتصاد کشور رشد نکند.

وی با بیان اینکه مهم ترین رکن طرح پایانه های فروشگاهی شفاف سازی در اقتصاد ایران است،گفت: این امر در صورتی محقق می شود که با نظارت قوی و همگانی این قانون  به کامل و شفاف اجرا شود.

این مقام مسئول  در خاتمه گفت:لازم اجرای هر طرحی اعتماد دوجانبه مردم به مسئولین و مسئولین به مردم است.

 

مقالات مرتبط

نظراتــــ

تشریفات میزبان - گالری تصاویر