هوشمند سازی فرآیندهای مالیاتی موجب افزایش رضایتمندی مودیان می شود

تعداد بازدید: 543
نویسنده خبر :
منبع :
31 1340 خرداد
مدیر کل امور مالیاتی خراسان رضوی :
 

هوشمند سازی فرآیندهای مالیاتی موجب افزایش رضایتمندی مودیان می شود

مدیر کل امور مالیاتی خراسان رضوی گفت: سازمان امور مالیاتی در تلاش است تا با هوشمندسازی فرآیندهای مالیاتی، مبارزه جدی با فرارهای مالیاتی و ارایه خدمات الکترونیکی موثر موجب افزایش  رضایت مندی مودیان شود.
 
ﺳﻪشنبه، 31 خرداد 1401 | 
 
 

مدیر کل امور مالیاتی خراسان رضوی گفت: سازمان امور مالیاتی در تلاش است تا با هوشمندسازی فرآیندهای مالیاتی، مبارزه جدی با فرارهای مالیاتی و ارایه خدمات الکترونیکی موثر موجب افزایش  رضایت مندی مودیان شود.

به گزارش رسانه مالیاتی ایران، مدبر نیا، مدیر کل امور مالیاتی خراسان رضوی با اشاره به موفقیت قابل توجه و کم سابقه وصول درآمدهای مالیاتی در سال 1400 اظهار داشت: در راستای اجرای تکالیف سازمان امور مالیاتی، طی سال گذشته بالغ بر 9 هزار میلیارد تومان مالیات در استان وصول شده که 54 درصد آن سهم مالیات های مستقیم و 46 درصد آن از مالیات های غیر مستقیم می باشد.

  وی با بیان اینکه تحقق درآمدهای مالیاتی در سال گذشته به طور کامل انجام شده و رکورد جدیدی در وصولی درآمدهای مالیاتی به ثبت رسیده است، افزود: سهم خراسان رضوی از درآمدهای مالیاتی کشور که باید در سال 1400 محقق می شد، حدود 8700 میلیارد تومان بوده است که با توجه به تلاش همکاران از رشد برخوردار بوده و بالغ بر 9 هزار میلیارد تومان در استان وصول شده است.

مدیر کل امور مالیاتی خراسان رضوی تصریح کرد: شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان در سال گذشته از محل عوارض مالیات بر ارزش افزوده 1700میلیارد تومان دریافت کردندکه این رقم در سال 99 مبلغ 848 میلیارد تومان بوده است.

مدیر کل امور مالیاتی خراسان رضوی تصریح کرد: در سال 1400 در حوزه استرداد مالیاتی که شامل صادرات و اعتبارهای مازاد بر پرداختی است، حدود 549 میلیارد تومان استرداد داشتیم که این رقم در سال 99 حدود ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان بوده است.

مدبرنیا با اشاره به اینکه وصول مالیات، نقش مهمی در کمک به تحقق برنامه های دولت در عمران و آبادانی کشور دارد، اضافه کرد: اقدامات لازم برای وصول منابع جدید از جمله مالیات خودروهای گران قیمت، مالیات واحدهای مسکونی گران قیمت و مالیات خانه های خالی که تاکنون معطل مانده بود، صورت گرفته است.

وی رشد کم سابقه درآمدهای مالیاتی در سال گذشته را حاصل اجرای برنامه های تحولی و افزایش تلاش همکاران خدوم در حوزه های گوناگون دانست و افزود: مبارزه با فرار مالیاتی و شناسایی مودیان جدید، تسریع در وصولی معوقات مالیاتی، تسریع در رسیدگی به پرونده های مالیاتی و اصلاح فرآیندهای حسابرسی و دادرسی، نقش مهمی در افزایش کارآیی و توانمندسازی نظام مالیاتی در تامین درآمدهای مالیاتی ایفا می نماید.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی ضمن تاکید بر رعایت عدالت محوری در همه امور، گفت: در رویکرد تحولی جدید، نظام مالیاتی به سمت شیوه های اثربخش و مطلوب مالیات‌ستانی، مودی مداری و افزایش اقتدار و اعتبار نظام مالیاتی در حرکت است و فرآیندها و ساز و کارهایی که مبتنی بر اطلاعات و داده های دریافت شده از مراجع ذیربط و همچنین سامانه های مالیاتی است، مبنای تشخیص درآمد و وصول عادلانه مالیات خواهد بود.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی در خاتمه تاکید کرد: رویکرد اصلی سازمان در فرآیند مالیات ستانی این است که ضمن برنامه ریزی هدفمند برای استفاده بهینه از ظرفیت های موجود، رشد درآمدهای مالیاتی با تکیه بر اطلاعات شفاف، دقیق و بدون فشار بر مودیان دارای پرونده و منضبط انجام گیرد و به گونه ای عمل شود که با تمرکز بر پایه های جدید مالیاتی حتی از بار مالیاتی بخش تولید کاسته شود.

مقالات مرتبط

نظراتــــ

تشریفات میزبان - گالری تصاویر